Den infekterade hockeydebatten.

Hej på er,
det har varit en hel del diskussion beträffande hockeyn bland kommentarerna här inne på sidan, så jag tänkte att vi kunde reda ut det hela en gång för alla. Detta är enbart torr fakta baserat på herrlandslagen i Finland respektive Sverige beträffande internationella framgångar. 

 

Sveriges herrlandslag i ishockey:
VM
8 Guld
19 Silver
16 Brons
OS
2 Guld
2 Silver
2 Brons
Totalt 51 medaljer

Finlands herrlandslag i ishockey:
VM
2 Guld
6 Silver
3Brons
OS
0 Guld
2 Silver
3 Brons
Totalt 16 medaljer

Som sagt, bara torra fakta, jag lägger inga värderingar i det hela utan ni får bilda er en egen uppfattning. Ha en fortsatt bra dag.

hockey


Kommentarer
Postat av: LISABETH

Vilken saatansdum blogg du har och heller så har du INTE EN ENDA följare på den. Är du ens från Finland? Eller är din bästa vän wikipedia, sökord "finland"? Japp, det är lätt att trycka ner något när man är anonym, så du kanske fattar att du inte är så hemskt cool ändå, förstår du? Du fattar tydligen inte att du inte mobbar Finland inför dina "kompisar" utan du mobbar hela Finlands befolkning och alla som ens har något att göra med Finland. Så "ha en fortsatt bra dag" själv, racist. Och om du inte märkte vann FINLAND vm(bland annat över Sverige) och här får du ett musiktips av mig: Poika Saunoo. Men du förstår knappast vad de sjunger om eller kan du finska också?

JA BTW SUN PITÄIS PAINUA HELVETTIIN, SIITÄ MISTÄ TULIT. Här var lite konstruktiv kritik åt dig, och jo- jag menar allt jag säger. Sluta kritisera Finland och gör något vettigare! Tack.

2011-11-24 @ 20:03:49
Postat av: Anonym

Hej, jag tycker att du är oss äsare skyldig en förklaring i nästa inlägg om varför du hatar Finland, varför valt att driva en sådanhär sårande och ganska pinsam blogg(visst, skriver du om Finlands dåliga mat, men Sveriges då...?) och kommer du ens från Sverige? Man kunde ju tro att du driver denna blogg för att du är sjukt avundsjuk på Finland, eller väldigt bitter på att Finland faktiskt vann VM, över bland annat Sverige?

Jag tycker att du är skyldig oss en förklaring, tack.

2011-11-26 @ 18:36:12
Postat av: Anonym

vad är det för skillnad på land ? vaarför ska man klaga ner på ett annat land ? kan du svara på det.. finland suger inte ! Dem klarade ryssarna och svenskarna var så jävliga och inte helst vilja hjälpa dom med militären, skulle säga att sverige suger för att alla svenskar är så egenyttiga.

2012-01-10 @ 17:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0