Tid för eftertanke

När man sitter på bryggan, havet är kav lugnt, solen skiner och det finns inte ett fartyg i närheten, då är det lätt att man börjar tänka på livets väsentligheter.

Som till exempel, varför har mumintrollen badbyxor på sig när dom i vanliga fall skuttar omkring helt nakna i mumindalen? Nu är jag tyvärr inte speciellt insatt i muminvärlden, livet i dalen var inget som jag följde som liten, varken på tv eller i bokform, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över denna "lilla My" som befinner sig där mitt uppe i handlingen. vad gör hon egentligen i en skog med nakna troll?

Är hon ett pervo eller är hon ett av de stackars offer som gått vilse i skogen och inget hellre vill än att fly från nakentrollen? Om någon av er läsare har lite mer bakgrundsinformation så får ni gärna höra av er till mig.
Detta gäller även er eventuella nudister som ändå väljer att dra på er badbyxor när ni ska bada. A

ppropå det så ska poolen ombord premiärinvigas nu i eftermiddag och efter det vankas marinerade tigerräkor, oxfilé, strutsfilé och entrecoté till middag. Ibland är livet till sjöss hårt.

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0