Kategorier

Jag har tänkt om lite, och när jag nu för en gångs skull har gjort ett misstag så skäms jag inte för att berätta det och ändra sedan tidigare antagna beslut. Du minns kanske att jag skrev om min mentala graviditet, se den bloggen som "låg i min gravidmage" som tills vidare aborterad (intressant ordval). Jag har istället bestämt mig för att fortsätta arbeta enbart utifrån http://finlandsuger.blogg.se, men att det kommer att finnas ett antal olika kategorier istället för bara den allmänna kategorin där samtliga inläggen hamnat fram tills nu.

Vissa av inläggen kommer att få en mer personlig karaktär, men ni som känner mig privat vet ju att jag är ganska hemlighetsfull av mig som person, så det jag kommer att klassa som personliga inlägg kanske inte alls är vad du som läsare anser tillhöra denna kategori. Sedan har jag även funderingar på att göra en mer yrkesrelaterad kategori med anekdoter om vad som händer och sägs ombord. Liknande inlägg har ju dykt upp sporadiskt sedan tidigare så detta bör väl inte vara några konstigheter.
Eventuellt kan det till och med dyka upp en underkategori till denna, en något mer studieinriktad som förklarar vad styrmansjobbet egentligen innebär och som förhoppningsvis kan lära någon någonstans någonting om något.

Självklart så kommer den största delen att handla om Finland även fortsättningsvis, men som det ser ut just nu så är det svårt att hitta inspirationen och de nödvändiga infallsvinklarna då jag helt enkelt inte arbetar på ett fartyg som går i finska farvatten. Detta är dock inget större problem då min idémapp på skrivbordet fortfarande är välfylld.

Den sista kategorin vet jag dock ännu ingenting om, för det är där du som läsare kommer in i bilden, det är för Er del som jag skriver och utan er skulle ju det inte finnas någon egentlig anledning till att sitta här och skriva. Den här är kategorin där bara fantasin sätter gränser, vi kan kalla den min lilla frågelåda tills vidare. Jag tänkte på 118118's sms-tjänst där man kan fråga vad som helst och få ett svar till sin mobil mot en kostnad.

Min kategori "frågelådan är dock bättre än så, ty mina svar kommer vara genomarbetade och framför allt gratis, visserligen kanske det tar lite längre stund att få fram svaret då jag inte längre har internetuppkoppling tillgängligt dagligen ombord.

 Väl mött

suomisucks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0