Bloggen är aktiverad

Som första inlägg vill jag faktiskt tkomma med en förklaring till varför min blogg heter just så som den gör, visst, det är ett känt faktum att finland suger, men det måste ju ändå finnas en bakomliggande förklaring.

Det finns ju så många andra kända faktum som jag inte har döpt min blogg efter ju, ja till exempel så bajsar måsar och skor kan man köpa i en skoaffär bara för att ta några exempel.

Hur som helst, jag känner att jag börjar tappa tråden, jo, nu tänkte jag helt sonika saxa från en annan blogg och härigenom försöka ge min förklaring;

 

Scen: På Aberdeens shoppingstråk.


Ted: - Du vet min avlösare på andra skiftet?

J:      - Den där Finske snubben?

Ted: - Ja precis han. Jag skulle försöka djävlas lite med honom.

J:      - Jaha?

Ted: - Jag tänkte sätta upp en stor plansch över något Finlandsförnedrande, typ en 
           massgrav med finska soldater från Karl XII:s tid. Undrar var man kan hitta det?

J:      - Vad hette den där store nationalhjälten i Finland?

Ted: - Vi måste hitta en butik som säljer planscher. Varför finns det inget Åhléns i 
           den här hålan?

J:      - Mannerheim? Hette han inte Mannerheim? Vad dog han av?

Ted: - AIDS?

J:      - Köp en bild på Freddie Mercury då!

se rubrik

Kommentarer
Postat av: Cilla

hahaha djupt och genomtänkt! :D

2009-01-25 @ 23:41:01
URL: http://cirkuscil.wordpress.com/
Postat av: Cia

Ja har väldigt svårt att kunna läsa texten med Queens sångare som stirrar så mellankoliskt på mig..

2009-01-27 @ 21:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0