Grävande journalistik

Ja, ni den lilla skaran som läser mina blogginlägg har väl börjat förstå att jag inte är den som inte går in på fullaste allvar när jag väl sätter igång med ett projekt av sådan dignitet som detta?

Nu är det ju så att er tappre musketör vill visa upp farorna med Finland, för det finns frestelser som kommer därifrån också.. Dom har sin vodka, vilken kommer att avprovas längre fram här under våren, (missa inte detta inlägg för övrigt) och dom har sina bastuar, eller "Saunas" som dom själva kallar't..

Efter en tuff 5-setare i pingis mot min kamrat så tänkte jag att det var värt att ge "saunandet" en chans.. så jag gick in där på finskt manér med en lättöl dock i handen, satte mig "bekvämt" till rätta på en hård träbänk, och öste på med vatten på aggregatet..

Sen minns jag inte så mycket mer, jag lyckades ta mig ner till min säng igen och kände eftersvettningarna rinna av mig, helt sönderkokt var min hjärna.

Det sägs även att finnarna slår varandra med björtved när dom sitter där inne, mycket märkligt, sanna mina ord vänner.

Kommentarer
Postat av: C

Vi kanske ska ta och dra över till Finland och prova skiten... ge varandra lite smisk i bastun! :P

2009-01-26 @ 23:58:36
Postat av: Cia

Tycker visseligen att de låter ganska najs.. extrem värme, och så slå sig med riset för att få igång blodcirkulationen.. man borde ju känna att man lever.

2009-01-27 @ 21:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0