Faktum är..

..att Finland suger, jodå det stämmer, men behöver då detta nödvändigtvis vara någon negativt? Nej, faktiskt inte är mitt svar. Jag har fått en del respons nu där folk verkar ha missförstått hela tanken bakom denna blogg, att det skulle förekomma hets mot folkgrupp, lögner och vanföreställningar bland mycket annat.
Så bara för att så ska jag slänga in lite dansk dynamit i bloggen också, norrmännen har ju redan fått sin beskärda del;

Monopolsedlar gick bra i Danmark
Av TT
Först publicerad: 26 januari 2009 08:29
Senast uppdaterad: 26 januari 2009 23:23

KÖPENHAMN. En förslagen kvinna lyckades växla till sig 1 400 danska kronor mot två tusenlappar från ett svenskt Monopolspel.
– En orutinerad medarbetare satt i kassan, förklarar chefen på det drabbade danska bankkontoret för Fyns Amts Avis.

Bedrägeriet utspelades på ett bankkontor i Svendborg i torsdags. Styrkt av framgången kom den 61-åriga kvinnan tillbaka dagen därpå med 8 000 kronor i Monopolsedlar som hon ville växla. Men då åkte hon fast, rapporterar Kvällsposten.


Jo, för att återknyta till det första jag skrev i inlägget, att något som suger inte behöver vara negativt, det finns faktiskt bevis för det, (Och nej era små pervon, detta handlar inte om oralsex.) det räcker ju att sätta sig i en liten båt, tuffa runt i skärgården några timmar, och när du väl kommit hem så äter du en massa massa mat, lutar dig förnöjt tillbaka, lägger händerna över magen och säger; Sjön suger.

monopoly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0