fakta om Finland

Självständighetsdagen till ära så har er tappre skribent gått och blivit småkrasslig i kistan.. Om det beror på att karma straffar mig för mitt tidigare gratulationsinlägg till Finland, eller om det helt enkelt är en bindgalen finne som har matförgiftat mig låter jag vara osagt, men faktum kvarstår att det inte har blivit speciellt mycket sömn denna natt.

Då min söndag ser ut att gå i lugnets tecken med mycket vila, lite te och sådär så kommer jag nog att uppdatera här inne mer än en gång under dagen.

Häri ligger poängen med dagens rubrik, jag ska helt enkelt googla fram lite spännande fakta om Finland som ni kära läsare förhoppningsvis inte redan visste. Så, utan någon mer presentation, här nedan följer fakta om Finland,


  • Finsk pälsindustri är väl utvecklad och står för mer än hälften av världens totala rävpälsproduktion.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0